vrijdag 6 april 2012

Boekrecensie 'Superschattige figuurtjes haken'

Amigurumi is helemaal hot in 'haakland'. Het zijn kleine figuurtjes die je snel en makkelijk in elkaar haakt of breit. 
Het perfecte boek wanneer je net begonnen bent met haken is het boek van Ana Paula Rimoli, 'Superschattige figuurtjes haken'.


Het boek heeft meer dan 25 patronen, van kleine snelle projecten tot grote uitgebreide. Konijnen, beren en koala's in pyjama. Tijgers, vogels, schildpadden, erwten, eekhoorntjes en nog veel meer. Genoeg om uit te kiezen dus.

Ik heb al heel wat leuke dingen gemaakt aan de hand van dit boek. Bijvoorbeeld de rammelaar met konijn. Het patroon is gebaseerd op het idee uit dit boek. Ook de eendenrammelaar was dankzij de uitleg simpel om te maken (en als kado weg te geven). 

Het leuke aan dit boek vind ik dus vooral dat je aan de hand van de patronen je eigen draai aan het eindresultaat kan geven. Een andere kleur of andere oren zorgen meteen voor een geheel andere look. 

Wanneer je nieuw in de wereld van haken en breien bent en snel aan de slag wilt is dit boek zeker een aanrader. De patronen bevatten geen moeilijke steken en met behulp van de uitleg met plaatjes achterin het boek kom je er zeker weten uit!


Het boek krijgt van mij een 8 en raad het zeker aan. De 2 punten die het mist zijn voor de uitleg van het vastzetten van de onderdelen aan de amigurumi. Achterin staat een korte beschrijving over hoe je te werk moet gaan, maar ik ben wel even bezig geweest om de ogen, oren, vleugels etc. op de juiste plek te krijgen.  

3 opmerkingen:

  1. Die heb ik pas geleden ook gekregen! Ik haak nu iets meer dan een jaar en ben begonnen met amigurumi, naar aanleiding van het vorige boekje van Ana Rimoli. Inmiddels ben ik wat creaties verder.
    Fijne paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het boek ook, leuke patronen inderdaad!
    Ook fijn: het boek is voor een leuke prijs verkrijgbaar bij hobbyvoordeel en volgens mij ook bij de witte boekenmarkt (7,95 dacht ik?!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En van wie hebben we dat leuke boek gehad.......????? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...